sterMasterclass ster TekstdichtersterKoren sterKunstwerk sterDocenten

Robert Weinrauch Robert Weinrauch

Robert Weirauch (1974) studeerde piano en compositie aan het Conservatorium Maastricht, respectievelijk bij Tonie Ehlen en John Slangen.

Naast zijn drukke werkzaamheden als pianist bij diverse ensembles, als partner in twee liedduo's en als repetitor, heeft hij inmiddels meer dan zestig werken gecomponeerd. Zijn oeuvre omvat kamermuziek, koorwerken, synthesizer- en filmmuziek, concerten en een opera (The History Of The Devil, in 2001 bekroond met de 2de prijs op het Dimitri Mitropoulos Concours in Athene).

Sinds 2007 is Robert Weirauch lid van de Stichting Limburgse Componisten. In datzelfde jaar ontving hij de Bremen Aanmoedigingsprijs voor jong Limburgs talent, resulterend in de CD "Simurg Ensemble plays Robert Weirauch".

Robert Weirauch laat zien hoe een hedendaags musicus zijn weg bepaalt te midden van de veelheid aan culturele stromingen in onze samenleving. Hij integreert in zijn werk zowel de traditie van de klassieke muziek, als het vakmanschap van de uitvoerende musicus, zijn persoonlijke beleving en de invloeden van wereldmuziek, popmuziek, film en literatuur. Zijn wereld is nadrukkelijk een wereld van uiteenlopende klankkleuren en –sferen, zonder dat daardoor verwarring ontstaat bij de luisteraar.

ster Home   ster De Maastrichtse Jeugd Musiceert ster Contact