ster De Dag   ster Masterclass   ster Orkesten   ster Sponsoren   ster Contact  Twitter

Marc HuYnen

De artistiekleider op 3 november is Marc Huynen. Hij stelt de masterclasses samen en beoordeelt mede de presentatie van de leden van de jeugdorkesten.

Trompettist Marc Huynen studeerde aan de conservatoria van Maastricht en Hilversum bij Rob Bruynen, Jan Oosthof en Ruud Breuls. Hij  volgde workshops bij o.a. Jerry en
Ack van Rooyen, Peter Herbolzheimer,Rob Pronk, Vince Mendoza, John Clayton,
Andy Haderer, Bobby Shew en Jiggs Whigham.
 Marc Huynen musiceerde o.a. in de volgende orkesten :
The Glenn Miller Orchestra,  Cubop City Bigband, El Tattoo del Tigre, No limit,
Il Novo Cente en de WDR bigband. Samen met deze WDR Bigband  speelde hij mee op de cd Avant Gershwin van de Amerikaanse zangeres Pattie Austin welke met een Grammy Award werd onderscheiden.
Marc Huynen begeleidde jazzmusici zoals Toots Thielemans, Benny Bailey, Rick Kiefer, Chuck en Bob Findley als ook popgroepen zoals Belle Perez en Rowen Heze.
 Marc Huynen is regelmatig gastdirigent en/of trompettist bij oa Bigband Aachen,
Score Jazz Orchestra en  de BigbandConvention uit Keulen.

Daarnaast is hij als trompetdocent verbonden aan de muziekscholen van Heerlen , Maastricht en Aken waar hij muzikaal leider is van de Kumulus bigband
en Kumulus Leerorkest.
Verder is hij mede-oprichter en muzikaal leider van de Mo’Jonesbigband
( een bigbandproject met zanger Mo’Jones )  en de Kidsbigband de “Vitzkids”.’

marc

www.marchuynen.nl

Jos Heutmekers

Jos Heutmekers studeerde compositie en arrangeren aan het Amsterdams Conservatorium en muziektechnologie aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Hij componeerde en arrangeerde onder andere voor het Metropole Orkest, het Ricciotti Ensemble en het orkest van de Koninklijke Marine. Hij dirigeert orkesten, leidt zijn eigen professionele big band en is saxofonist bij doldwaze brassband Grupo Go!

Jos Heutmekers
Watermolenstraat 8
6127 AP Grevenbicht

Tim PAters

Tim heeft gestudeerd aan de conservatoria van Den Haag en Maastricht bij Jan Menu, John Ruocco en Claudius Valk.
Als freelance saxofonist werkt hij met vele orkesten, bands en Dj's maar ook bij artiesten als Berget Lewis, Frans Bauer, Elvis The Concert, Temptations, Four Tops, Mo Jones Big Band etc. etc.
Verder is Tim tevens te horen op diverse CD producties en meegewerkt aan tv producties.
Eigen projecten zijn:
"Tim Paters Quintet" en "Presidents of Antarctica".

ster Home   ster De Maastrichtse Jeugd Zingt