sterDe Dag ster Masterclass ster Deelnemers ster Kick-Off ster Sponsoren ster ContactTwitter

In overleg met Sally Dansgezelschap Maastricht (Ronald Wintjens) is op basis van de geformuleerde uitgangspunten  een overeenkomst gesloten met Sally Dansgezelschap Maastricht om de inhoudelijke kant van het project tot haar verantwoordelijkheid te nemen.

Ronald Wintjens

SALLY Dansgezelschap Maastricht, onder leiding van Stefan Ernst en Ronald Wintjens is een innovatief dansgezelschap dat zich richt op een jong publiek en zijn familie. SALLY produceert jaarlijks 4 producties en tal van kleinere activiteiten om een jong publiek te inspireren en letterlijk in beweging te zetten. Daarnaast biedt het gezelschap jonge en nieuwe makers een ontwikkelplek en zorgt ze voor interactie met amateurkunstenaars, scholen, theaters en publiek.

Sophie van Heesewijk werkt al enkele jaren voor SALLY. Ze begon hier als workshop docente voor verschillende projecten in het onderwijs en in de vrije danssector. Ondertussen coördineert Sophie de educatie afdeling van het dansgezelschap en ontwikkelt ze diverse projecten die ze vervolgens vol passie op de dansvloer uitvoert.

Axelle De Rore startte in 2016 bij SALLY als workshop docente, na een jaar begon ze mee vorm te geven aan verschillende projecten als educatief medewerker. De combinatie van educatie, onderzoek, ontwikkeling en uitvoerende dans zorgen voor mooie uitdagingen.

In het traject van ‘Maastricht Danst’ choreograferen Sophie en Axelle de Bolero en nemen zij de organisatie van het programma op zich. Om die reden zullen zij enkele keren repetities van de verenigingen bijwonen en daar met de deelnemers werken aan de invulling van de voorstelling.

“Hun danstaal is virtuoos en precies afgewerkt.” (de Volkskrant)

“Kijk zelf maar… en wees verwonderd.” (Theaterkrant)

Sophie van Heesewijk                                               Axelle De Rore

Heartbeat, SALLY i.s.m philharmonie zuidnederland.--Foto: Simon van Boxtel