sterMasterclass ster ComponiststerKoren sterTekstdichter sterKunstwerksterDocenten

kimogo Jongerenkoor Amby

32 jaar geleden kreeg kapelaan Maas van toenmalig pastoor van de Asdonk de opdracht om samen met een aantal andere mensen een koor op te richten.
Niet zomaar een koor, nee…, een koor voor jongeren vanaf 12 jaar. Het koor stond onder leiding van Joyce van Zandvoort. Naarmate het koor langzaam "ouder" werd, begon het ledenaantal zich uit te breiden en konden de ideeën van sommige leden werkelijkheid worden.
Langzaamaan begon er zich een tekstgroep te vormen die zorgde voor de toepasselijke teksten tijdens de jongerenvieringen in de kerk. Daarnaast kwam er een clubblad, een opruimcommissie voor het opzetten en opruimen van het geluid tijdens de repetities en uitvoeringen. Ook werd er een muziekcommissie opgericht die de dirigent hielp bij het uitzoeken van het repertoire.

Tevens vonden sommige leden ook nog dat zingen alleen niet genoeg was: er kwam een commissie die naast het zingen activiteiten voor de leden organiseerde. Deze wordt de activiteitencommissie genoemd.
Met jaarlijks meerdere activiteiten wordt de onderlinge band tussen de leden alleen maar sterker en sterker. Daarbij kun je denken aan ons tweejaarlijks kamp, droppings, wandelingen, surpriseavonden, spellenavonden enz.

Het koor staat onder leiding van dirigent Paul Lemmens.
We zingen regelmatig jongerenvieringen in de kerk, zingen op het Parcours, korentreffens, braderieën enz.

Op dit moment repeteren wij iedere maandagavond van 19.30 uur tot 21.15 uur in de Amyerhoof aan het Severenplein te Amby.
Mocht je eens willen komen kijken/meezingen: je bent van harte welkom!

Website: www.jongerenkooramby.nl/

ster Home   ster De Maastrichtse Jeugd Musiceert ster Contact