Annie Jansen Jeugdkoor De Beltoontjes

Het is leuk, gezellig en leerzaam voor kinderen om te zingen in een koor. Ook in de wijk Belfort en omgeving wilden kinderen graag zingen, maar er was geen koor. Daarom is in oktober 2006 een jeugdkoor opgericht. Het koor kreeg de naam 'De Beltoontjes'. Sinds augustus 2007 staat het koor onder leiding van Petra Lamberts. Kars Grit zorgt voor de begeleiding op piano.

Sinds de oprichting is het koor uitgegroeid tot een vereniging met 38 enthousiast zingende jongens en meiden in de leeftijd van 6 t/m 14 jaar. Iedere week zingen de kinderen uit volle borst en wordt er flink geoefend voor de optredens. De Beltoontjes zingen leuke en populaire liedjes, onder andere uit de top 40, kids top 20, uit musicals en films. En het blijft niet bij zingen alleen: want stilstaan bij een swingend liedje, dat kan natuurlijk niet!

De Beltoontjes treden regelmatig op, bijvoorbeeld bij kerstconcerten, nieuwjaarsconcerten, tijdens carnavalszittingen, in zorgcentra en soms ook in de kerk van Belfort. In oktober 2009 heeft het koor meegedaan aan het kinderkorenfestival van L1, waar ze hogen ogen gooiden met 'ik voel me zo verdomd alleen' uit de musical Ciske de Rat. In Maastricht is het koor ook bekend als het 'Sinterklaaskoor', want het is inmiddels is het een traditie dat de Beltoontjes zingen bij de intocht van Sinterklaas in Maastricht.

Website: http://beltoontjes-belfort.hyves.nl