sterMasterclass ster ComponiststerKoren sterTekstdichter sterKunstwerksterDocenten

kimogo Joy Sint Geertruid

Jongeren koor Joy is van start gegaan in Augustus 2008. Voorheen werd er in Sint Geertruid eens per jaar de 'Bronkmis' verzorgd door een aantal jongeren uit Sint Geertruid. Er kwamen veel mooie complimenten ieder jaar, waardoor er vanuit de jongeren zelf de vraag kwam of er een mogelijkheid was zelf een officieel jongerenkoor op te richten.

Al snel werd Edith Rutten benaderd met de vraag of ze niet mee kon helpen met deze oprichting en een vorm kon geven aan muzikale begeleiding. Ze was al snel enthousiast, vooral omdat de vraag van de jeugd zelf kwam en ze dus ook erg gemotiveerd waren hier hun best voor te doen.

Na een aantal bijeenkomsten bestond er dan eindelijk jongerenkoor Joy, een koor met 22 enthousiaste gemotiveerd vrolijke meiden (13-20 jaar) die er elke keer weer naar uitkijken te mogen laten horen wat ze in huis hebben. Ze verzorgen (jongeren)missen, zingen concerten en beleven vooral heel veel plezier met zijn allen.

ster Home   ster De Maastrichtse Jeugd Musiceert ster Contact