kimogo Kimogo

KiMoGo is een kinderkoor. De naam is samengesteld uit Kinderkoor Monulfus en Gondulfus. Monulfus en Gondulfus zijn twee Heiligen die in Maastricht gewoond en gewerkt hebben. KiMoGo is in 1982 opgericht door Frans Wiertz, destijds de Pastoor in deze wijk en nu de Bisschop van de provincie Limburg. De kinderen van KiMoGo zijn in de leeftijd van 8 tot 13 jaar. Rogier Wiertz is sinds oktober 2009 de dirigent van dit koor. Rogier is een echte achterneef van de bisschop. Claire Hufkens zorgt voor de muzikale begeleiding van KiMoGo. Het repertoire bestaat uit veel leuke kinderliederen met Nederlandse, Engelse, Franse en natuurlijk Maastrichtse teksten. Credo is dat de kinderen muziek in hun hart moeten dragen.

2007 was het jubileumjaar voor KiMoGo en ViVas. Heel 2007 is hieraan vorm en inhoud gegeven. Een kerstconcert in de Heeg, een CD Presentatie met de percussiegroep van Borgharen, een concertreis naar Fürth bij Neurenberg, een jubileummis met Bisschop Frans Wiertz en een wereldreis in de muzikale revue "Rundsje Eerdbol" .
In juni 2009 is in de Haarderhoof de muziekrevue "Be Our Guest" door KiMoGo en ViVas in Disney style uitgevoerd. Zowel regie, decorontwerp, choreografie, muziek en zaalinrichting is geheel in eigen beheer uitgevoerd.

Website: http://members.home.nl/kimogovivas/