Annie Jansen Kinderoor Lambertus Mheer

Dit kinderkoor was jaren geleden ook wel bekend als kinderkoor 't Kuerke. Maar een kleine twee jaar geleden is het koor aan een nieuwe frisse start begonnen en staat het nu onder leiding van Edith Rutten.

In korte tijd zijn het aantal leerlingen gegroeid tot 18 leden en samen beleven de kinderen, in de leeftijd van 6 tot 12 jaar, veel plezier tijdens de repetities en de missen die ze in Mheer mogen verzorgen.

Het is misschien wel leuk om te melden dat er bij dit koortje zelfs kinderen meezingen die nog niet kunnen lezen! Ze komen met grote broer en/of zus mee naar de repetitie en zijn vervolgens niet meer weg te denken uit dit opgewekte gezelschap! Ook namens Tineke Mans, een speciale stuwende kracht bij dit koor, kan Edith wel zeggen dat deze kinderen iets extra's brengen, en beslist een beeld zijn van 'de jeugd heeft de toekomst', het thema rond dit jubileum. Je hoeft niet te kunnen lezen om te kunnen zingen, zingen kan iedereen, jong en oud, als je er maar plezier in beleeft en het samen kan doen met andere jongens en meisjes!