kimogo vivace

De oorsprong van Vivace ligt al een aantal jaren terug. Ongeveer 30 jaar geleden werd het kinderkoor 'De Torenhaantjes' opgericht en sinds vier jaar is dit doorgegroeid tot jeugdkoor Vivace. Het is nu een jeugdkoor, omdat voorheen de kinderen na groep 8 niet meer mee mochten zingen.

Aangezien er veel enthousiaste kinderen waren die wel graag nog bij het koor wilden blijven zingen na het verlaten van de basisschool, is het nu officieel een jeugdkoor. Qua leeftijd en dus stemkleur is Vivace dan ook zeer divers, dit gaat van 7 tot 17 jaar, zowel jongens als meisjes. De dirigente, Miranda Rompelberg, is al 9 jaar actief bij jeugdkoor Vivace en beleeft sinds een paar jaar samen met muzikaal begeleidster Edith Rutten veel (muzikaal) plezier met de kinderen. Ze verzorgen met hun brede repertoire het hele jaar door vele missen in Eijsden en worden regelmatig van harte uitgenodigd voor concerten en bijeenkomsten.

Website: http://jeugdkoorvivace.web-log.nl/