kimogo vivas

ViVas is een jongerenkoor. Het is in september 1987 ontstaan uit KiMoGo. ViVas is een woordspeling op Vivace (latijn) dat levendig betekent. Miriam Bronckers-Duchateau is dirigente van het koor en Roy Ceulen zorgt voor de muzikale begeleiding. ViVas heeft ongeveer 40 leden en zingen een gevarieerd repertoire van de Hitparade, musicals zoals Fame en Miss Saigon. Ook Spaanse, Engelse, Duitse liederen komen naast het Nederlandse en Maastrichtse lied voor.

In 2003 heeft ViVas samen met Maos en Neker in de Bonbonnière de revue Sjanse veur Twie op de planken gezet. Het was voor de eerste maal dat ViVas samen met een ander koor in zo'n grote productie zong en acteerde. Een weg die goed is bevallen want in 2005 werd een volgende productie met Maos en Neker, genaamd "Altied Pries" uitgevoerd.

2007 was het jubileumjaar voor KiMoGo en ViVas. Heel 2007 is hieraan vorm en inhoud gegeven. Een kerstconcert in de Heeg, een CD Presentatie met de percussiegroep van Borgharen, een concertreis naar Fürth bij Neurenberg, een jubileummis met Bisschop Frans Wiertz en een wereldreis in de muzikale revue "Rundsje Eerdbol" .

In juni 2009 is in de Haarderhoof de muziekrevue "Be Our Guest" door KiMoGo en ViVas in Disney style uitgevoerd. Zowel regie, decorontwerp, choreografie, muziek en zaalinrichting is geheel in eigen beheer uitgevoerd.

Website: http://members.home.nl/kimogovivas/