sterDe Dag ster Masterclass ster Deelnemers ster Sponsoren ster ContactTwitter

Theaterschool Kumulus

De Theaterschool van Kumulus bestaat uit de Jeugdtheaterschool Partoet en een afdeling Musical, het biedt je een mooi podium. Het aanbod is breed, van spelen tot bedenken en maken. De elementaire spel lessen zijn voor kinderen vanaf 8 jr. Binnen de toneellessen wordt veelal gewerkt vanuit improvisatie, de vorm van improviseren verschilt per docent.
Heb je al wat meer ervaring in toneel, dan ben je bij de JTS toe aan een presentatiegroep, hierbinnen blijf je aandacht besteden aan de basis van het toneelspel, maar je gaat ook werken aan een grote presentatie, die aan het einde van het seizoen getoond wordt in de theaterzaal.
In de productiegroep wordt er een theatervoorstelling gemaakt, met alles ‘erop en er aan’ die meerdere keren wordt gespeeld.
Kortom wil je… spelen. Applaus krijgen. Je zelfvertrouwen vergroten. Improviseren etc. etc. Dan zit je goed bij de Theaterschool.

Waarom doen wij mee?

Wij doen mee omdat onze leerlingen niets liever doen dan spelen en ervaring opdoen, ze willen hun vaardigheden binnen het spelen vergroten, maar ook binnen de diverse workshops zich verbreden en kennis maken met andere invalshoeken vanuit spel. “De Maastrichtse Jeugd spreekt” biedt hen dit podium. Geef hen een stem!!! Ze komen eraan.

Website: http://www.kumulus.nl

Acadamie Lanaken

De afdeling Theater van de Kunstkoepel Lanaken-Bilzen-Zutendaal heeft als doel jongeren via theater te vormen tot bezielde, authentieke podiumkunstenaars. Via lessen drama, toneel, verteltheater, theatercultuur...trachten we hen zo veel mogelijk te prikkelen.

Waarom doen wij mee?

Meedoen aan "Maastricht spreekt" spreekt dan ook voor zich. Nieuwe impulsen, andere docenten met een andere kijk, andere disciplines... zal de blik van de jongeren nog meer verbreden.

Maar vooral ook: mensen ontmoeten die dezelfde bezieling delen en dit samen met heel veel honger en spelplezier beleven. Dat willen we onze jonge wolven zeker niet ontzeggen!

Website: http://www.academielanaken.be/index.php/cursusaanbod/woord

United World College

Het United World College Maastricht (UWCM) is een Unitted World College in de Nederlandse stad Maastrich. De school werd in 2009 opgericht en is sinds 2013 gevestigd op een campus in de Maastrichtse wijk Amby. De school leidt op tot het International Baccalaureate. Leerlingen zijn afkomstig uit circa 90 landen. De voertaal is Engels.

United World College Maastricht is one of the youngest UWC schools in the world. UWC makes education a force to unite people, nations and cultures for peace and a sustainable future. In Maastricht we educate children from Pre-Kindergarten through high school. Our diverse student body boasts representation from over 100 countries.

How can we create an environment in which students show their potential? With that in mind we try to nurture student’s growth by offering Community clubs, a stage to develop their talents. With the Community Clubs being part of our cultural education we create an environment in which children can show their talents, because we believe that cultural education belongs to the heart of education. It’s there where the cultural development is based.

The Community Club programme complements and enhances the school curriculum. The children engage and can be inquisitive in a safe and familiar surroundings by participating in a wide range of activities like ballet, chess, sports, art, cooking, drama to name but a few from the many we have on the programme.

Why do we want to participate in “Maastrichtse Jeugd Spreekt”?

Because we want to be part of this magnificent initiative and meet other participants.

Arin was the first to say yes. His motivation:
I want to join ”Maastrichtse Jeugd Spreekt” because I have done a poem which is quite hard and I want to show my talent.’

I am Arin Kulkarni.
I come from India
I am in year 7.
My goals are to become a famous footballer and a scientist.
I am 11 years old.

uwcmaastricht.nl
uwcm-clubs.nl

KOKOZ

Naast de Limburgse Koorschool Cantarella is er ook de Limburgse Koorschool KOKOZ.
KOKOZ is een jeugdtheaterkoor. Bij KOKOZ leer je (samen)zang en toneelpresentatie. Na een tijdje sta je op het toneel in theaters. Bijvoorbeeld om mee te doen met een uitvoering van Opera Zuid. Of we maken zelf een theateruitvoering voor en door jeugd.

KOKOZ werkt met projecten: een serie repetities, een generale en dan de uitvoering(en). Per project kijken we hoeveel kinderen kunnen meedoen en van welke leeftijd. Er zullen projecten bijzitten voor kinderen van ongeveer 8 t/m 18 jaar.

De Limburgse Koorschool KOKOZ is voortgekomen uit een samenwerking tussen Opera Zuid, Muziekschool Kumulus en de Limburgse Koorschool Cantarella.

KOKOZ staat voor KinderOpleidingsKoor Opera Zuid. De repetities zullen veelal bij Opera Zuid zijn. Malpertuisplein 60 in Maastricht.
Maar we zullen niet alleen operaproducties doen. Wel vaak iets waarbij we zingend toneelspelen.

Waarom doen wij mee?

De Limburgse Koorschool Kokoz organiseert in schooljaar 2016/2017 een gevarieerd palet aan activiteiten op het gebied van zang en theater. Wij vinden het interessant en leerzaam voor de kinderen om ook een activiteit te hebben waarin de stem niet wordt gebruikt, maar waar het om lichaamstaal gaat en zagen een mooi passende mogelijkheid daarvoor bij "De Maastrichtse Jeugd Spreekt”.

Website  http://limburgsekoorschool.nl/kokoz

ster Home   ster De Maastrichtse Jeugd Zingt ster De Maastrichtse Jeugd Musiceertster De Maastrichtse Jeugd danst